اداره بازرسی ،ارزیابی عملکرد  و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، بعنوان یکی از مدیریت های ستادی دانشگاه و زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه در محورهای ارزیابی عملکرد، بازرسی از واحدهای تابعه دانشگاه و نیز پیگیری شکایات مرتبط با ارائه خدمات مختلف در واحدهای مذکور ایفای نقش می کند.

این اداره در راستای وظیفه نظارتی خود، عملکرد کلیه واحدهای تابعه دانشگاه را بطور محسوس و نامحسوس مورد ارزیابی قرار داده و گزارشات خودرا پس از بررسی کارشناسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات موجود، بصورت مستقیم به رؤیت ریاست محترم دانشگاه و یا معاونین ذیربط می رساند. تا با دریافت نظرات ارشادی ایشان تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات اقدامات لازم صورت گیرد.

بر اساس قوانین موجود ارتباط مستقیمی با دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اداره کل بازرسی استان داشته و حسب مورد گزارشاتی را به منظور پیگیری اصلاح­­­ قوانین یا آئین نامه های ناقص یا مغایر با هم برای مراجع ذیربط ارسال می کند.

تاریخچه بازرسی    

 این دانشگاه از سال 84 از دانشگاه علوم پزشکی مشهد جدا گردید و بعنوان دانشکده علوم پزشکی خراسان شمالی به طور مستقل شروع بکار کرد.

اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات دانشگاه نیز از سال 1384 زیر نظر ریاست محترم دانشگاه شروع بکار نمود.

نمونه ای از شرح وظایف اداره بازرسی

آگاهی از عملکرد، دستاوردها، نوآور یها، موفقیتها، محدودیتها، ضعفها و مشکلات سازمان.

برقراری ارتباط مناسب و منطقی با مسئولین، مدیران و کارشناسان دانشگاهی.

هماهنگی و همکاری با کلیه واحدهای سازمانی تحت پوشش نهادها و سازما نهای مرتبط.

نظارت و پیگیری بر دریافت شکایات حضوری و مکتوب مردم.

پیگیری برای ارسال پاسخ به شاکیان.

تهیه و تنظیم برنام هه ای بازرسی مستمر دور های و یا موردی از واحدهای سلامت تحت پوشش برای سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی

شناسایی و کشف گلوگا هه ای فساد خیز و مفاسد اداری از طریق بازرس یه ای آشکار و پنهان، ارائه گزارش و پسخوراندهای لازم به مدیران ذ یربط.

بازرسی از عملکرد مدیران و کارکنان و سنجش میزان رضایت مردم از واحدهای مختلف و نحوه برخورد آنان با اربا برجوع و گزارش به مقام مافوق.

بررسی و تحقیق پیرامون صح توسقم موضوع شکایات و پیگیری و اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاکی

همکاری در جمعبندی شکایات و تجزیه وتحلیل علل بروز شکایات و ارائه گزارش به مقام مافوق

کشف مفاسد اداری از طریق بازرس یهای آشکار و پنهان و ارائه گزار ش های لازم به مقامات ذ یربط

برقراری ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور و ایفای وظیفه مندرج در ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور ، کمیسیون اصول 88 و 90 مجلس شورای اسلامی و واحدهای نظرسنجی دستگاه ها و رسانه های جمعی و مطبوعات

بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعه به نهادهای نظارتی و بازرسی

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید