درباره سامانه رسیدگی به شکایات 190
مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 190 به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته و تعطیلات، بهصورت یکپارچه و متمرکز برای دریافت و پاسخ به هرگونه سؤال، درخواست، شکایت، انتقاد، پیشنهاد، مشاوره و ارائه اطلاعات در رابطه با خدمات حوزه سلامت، ارائه خدمت میکند.
حوزه فعالیت مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت 190:
- اورژانس پیش بیمارستانی: دریافت پیشنهادها، انتقادات و شکایات از اورژانس 115 و آمبولانس خصوصی (دیسپچ، عملیات)
- دارو: استعلام موجودی دارو، مشاوره دارویی، دریافت شکایات دارویی
- بهداشت : دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط، بهداشت حرفهای و طب کار
- درمان: دریافت شکایات مربوط به پذیرش و یا رسیدگی به بیمار در مراکز بهداشتی درمانی
- تعرفه: دریافت شکایات مربوط به بیشدریافت پزشکان و یا مراکز بهداشتی درمانی
- کادر درمان: دریافت انتقادات و پیشنهادات کادر درمان
- جوانی جمعیت: دریافت انتقادات و پیشنهادات دانشجویان، کادر درمان و عموم مردم در خصوص قانون جوانی جمعیت
- عملکرد مسئولین دانشگاه ها: دریافت انتقادات و پیشنهادات از عملکرد مسئولین دانشگاه ها
- پروژه ICERP : دریافت انتقادات و پیشنهادات در خصوص پروژه